[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Beginners / Ik wil beginnen met vliegen
brunosantanera
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 Mar 2016, 19:43
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Ik wil beginnen met vliegen

05 Mar 2016, 19:52

Goedendag,

Ik heb nog geen drone, dus daarom dit bericht in de beginners sectie op dit nieuwe forum.

Ik wil wel graag een drone, en daarom ga ik hier om advies vragen.
Wat is een geschikt exemplaar om buiten mee te vliegen voor maximaal 600 euro (inclusief zender)

Enige ervaring die ik heb is met een heli (blade 200 of zoiets), die ik redelijk in de lucht kon houden.

airdreams
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 Mar 2016, 22:19
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

06 Mar 2016, 21:01

Wil je kwalitatief een goede Drone, dan is de DJI Phantom standard misschien een optie.
Dit is een goede Drone die net iets eenvoudiger is dan de advanced.

Verschil zit hem in het volgende:

Geen vision systeem aan de onderkant ( makkelijk voor binnen gebruik )

WiFi signaal overdracht ipv Lightbrigde

Minder knoppen op je controller zoals geen shuttercommando en start/stop video-opname

Vliegafstand kleiner 1000m ipv 2000m ( je moet je afvragen wanneer je überhaupt zover vliegt)

Camera kan ook gewoon 2.7 k en 12 megapixels opnames maken


Deze DJI Phantom Standard kost nieuw € 599,- maar misschien op marktplaats nog wel iets goedkoper te krijgen.

Succes met het uitzoeken...

twan
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 Feb 2016, 23:28
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

07 Mar 2016, 00:32

ALs ik 600 euro te besteden had, dan zou ik zeker gaan voor de DJI Phantom 3 Standard: https://www.drones.nl/drones/dji-phantom-3-standard

Met deze drone heb je een HD camera mét gimbal. Hiermee maak je stabiele professionele opnames.

Succes met je zoektocht. Laat even weten wat je gekocht hebt!

jckaatee
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 Mar 2016, 12:58
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

15 Mar 2016, 23:07

Wil je er een hobby van maken en deze zelf bouwen? Het is bv zo simpel als componenten voor een PC uitzoeken en in elkaar zetten.

bram
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 Mar 2016, 18:13
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

16 Mar 2016, 23:16

Als je nog nooit gevlogen hebt met een drone, zou ik voor een hubsan X4 gaan.
Da's een kleine mini drone van een euro of 70 met goedkope zender waarmee je het gevoel van de besturing kan krijgen en gewend kan geraken met de besturing van een quadcopter.

Het zou zonde zijn om meteen 600 euro uit te geven om na de eerste minuut al schade te berokkenen aan je drone, of aan jezelf ... :) Indien je volledig vertrouwd bent met de kleine drone, kan je de overstap maken om een grotere, krachtigere drone aan te schaffen.

Dan heb heb je nog de keuze om een zelfbouwproject te bouwen ( goedkoper, maar meer kans op problemen ) of een RTF kit te kopen.
Als je de eerste vlieguren ingaat zou ik toch gaan voor een walkera 250 - of f210 , of een Storm.
Enkel heb ik ervaring met de eerste 2, en de F210 in het bijzondere omdat deze echt een paar stoten aankan.
Ik ben helemaal geen Walkera Fanboy, maar ik moet eerlijk toegeven dat die f210 echt wel een instapmodel is waarmee je wel eens mag crashen zonder al te veel problemen te hebben.
Het zou gewoon een grote zonde zijn dat je een mooie nieuwe quadcopter kapotvliegt door het gebrek aan ervaring of stuurkunsten.
Al raad ik echt wel die hubsan mini drone reeksen aan om te leren vliegen.... !!!!

nickrius
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 Mar 2016, 17:16
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

25 Mar 2016, 16:55

Hoi,

ik ben het helemaal eens met Bram, het is slim om eerst in een kleine drone te investeren, om te ontdekken of je vliegen echt leuk vindt (dat zal geen probleem worden denk ik :D ) en om te leren hoe je nou eigenlijk met een drone moet vliegen.
Ik zelf ben begonnen met een goedkope Wltoys quadcopter, en deze kleine drone heeft mij zeer geholpen met de eerste paar keer vliegen. Op het moment vlieg in een grotere zelfgebouwde drone, een 450mm frame met alle toeters en bellen, maar elke keer als ik vlieg denk ik er weer aan hoe fijn het is dat ik kon oefenen met een drone waarbij ik niet meteen honderden euro's armer zou zijn als hij crasht.
Ten tweede zou ik na het vliegen met de kleine drone even nagaan of je meer de kant van mooie, rustige luchtfotografie op wil, of dat je als snelheidsduivel wilt gaan racen (of daar tussenin). Aan de hand daarvan kun je gaan beslissen wat het beste model voor jou zou zijn, en of je de drone zelf wilt/kunt bouwen.
Als je meer vragen hebt, schroom niet ze te stellen!

shythephotoguy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 Mar 2016, 13:16
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ik wil beginnen met vliegen

31 Mar 2016, 20:30

Mocht je (net als ik) echt goedkoop willen beginnen dan kan je de Eachine H8 overwegen. Kost nog geen 13 euro incl verzending. Zou zeggen, bestel er direct 2. Je schijnt m ook nog te kunnen hacken dmv software flashen. Batterij is uitneembaar waardoor je met een extra batterij nog wat meer vlieguren kan maken. Zag ook al iemand met een H8 met fpv
Let wel op de headless functie, weet niet of daar je skills echt beter van worden als je alleen de headless modus bent gewend. Maar daar weet de rest meer van misschien.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Beginners”

[message]

Close