[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / DJI / Interference (Phantom 3 Standard)
niels_vos15
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 Jun 2016, 09:04
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Interference (Phantom 3 Standard)

17 Jun 2016, 09:33

Heb sinds kort een Drone (Phantom 3 Standard) en heb gisteren een eerste testvlucht gedaan. Ik had nog nooit een drone (of remote controller) aangeraakt.

Locatie was een groot veld in een woonwijk, met aan een zijde grote flats en aan de andere zijden rijtjeshuizen.
Na het opstarten en dergelijke waren alle verbindingen ok, goed GPS signaal (12 satelieten), Remote control en wifi signaal ook goed, en ik had live-view.
Toen auto-take off gedaan, en toen kreeg ik een melding (of misschien al voor take-off, dat herinner ik me niet meer) dat er "strong interference" was. Wel nog steeds alle signalen goed (safe-to-fly in beeld), dus ik vloog een klein stukje verder en toen viel de live-view uit door slecht signaal. Verder reageerde alles nog prima, maar hij gaf dus geen safe-to-fly meer. Ik heb return to home geselecteerd en toen kwam hij weer netjes terug. Alles uitgeschakeld, opnieuw opgestart, en nu bleef de verbinding problemen geven, ik kreeg geen live view meer, maar hij gaf ook geen satelietverbinding meer aan, en de remote had ook geen signaal, maar ik kon de drone wel gewoon met de remote besturen.

Nu heb ik wat video's en berichten gezien over fly-aways en dat baarde mij toch zorgen. Ik ga binnenkort namelijk een reis maken naar Kamchatka (Oost-Rusland, veel vulkanen) en ik zie mijn Drone liever niet een krater in duiken. Ik kan me voorstellen dat je extra at risk bent voor fly aways als je geen gps verbinding hebt etc. Ik heb een paar vragen:

1. Komt de interference met name door de aanwezigheid van vele wifi verbindingen in de omgeving? Of kan de hoogte van de gebouwen ook storing geven?
2. Kan ik zelf nog iets doen aan die interference, behalve een andere plek opzoeken? Ik vermoed van niet.
3. Wat zijn risico-factoren voor een fly-away situatie?
4. Ben ik dom bezig als ik geen gps signaal heb en toch ga vliegen op de remote control?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Groeten,
Niels

Gebruikersavatar
janwillem
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 Mar 2016, 21:43
Locatie: Slagharen
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Interference (Phantom 3 Standard)

17 Jun 2016, 19:31

Hoi Niels,

Ik vermoed dat inderdaad de hoge gebouwen en de vele wifi verbindingen daarbinnen ernstige veroorzakers zijn geweest van je verstoorde verbinding.
Die zelfde hoge gebouwen zorgen in ieder geval ook voor je slechte gps-ontvangst. Ikzelf heb hier ook al een paar keer last van gehad, maar altijd in bebouwd gebied. Tijdens je reis zul je daar geen last van hebben, bebouwingen en wifi-signalen zijn meestal vrij schaars in de buurt van een vulkaan :)

Vóór je vertrek kun je natuurlijk altijd buiten de bebouwde kom verder oefenen. Je zult zien dat je verbinding daar beter is.

niels_vos15
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 Jun 2016, 09:04
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Interference (Phantom 3 Standard)

18 Jun 2016, 10:22

Dank voor je reactie! Ik heb gister nog een test gedaan in een groot park veel verder van bebouwing. Geen enkel probleem meer.

Ik merkte alleen dat als ik ongeveer recht boven mezelf vloog dat de app een melding gaf over slechte verbinding met de remote, maar zodra ik verder vloog verdween dit weer. Kennelijk is het een niet-optimale hoek tussen de antenne en de drone.

Rondom de vulkanen zullen dus inderdaad wel geen problemen te verwachten zijn :)

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “DJI”

[message]

Close