Home / Forum / Café / Wat is er aan de hand in droneland??
lleijgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 Feb 2017, 09:44

Wat is er aan de hand in droneland??

26 Feb 2017, 21:40

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een eerlijk en objectief antwoord want ik heb het idee dat ik in het Wilde Westen beland ben.
Afgelopen week heb ik een bestelling geplaatst bij Toemen in Den Bosch en schrok me een hoedje van alle enorm slechte ervaringen die ik online over dit bedrijf las.
Vervolgens ben ik verder gaan kijken naar andere bedrijven en kwam uit bij TopRc te Uden, ook over dit bedrijf niets dan ellende te lezen.
Ik kan moeilijk geloven dat deze bedrijven zo enorm slecht zijn, is er een soort oorlogje tussen deze bedrijven aan de gang of is er echt iets aan de hand?

Groet, Mitch

arnold
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Aug 2016, 14:52

Re: Wat is er aan de hand in droneland??

27 Feb 2017, 11:24

Ik denk dat veel klanten gewoon veel verwachten van drone winkels. Toch zijn deze technische apparaatjes erg onderhoudsgevoelig. Mensen denken, leuk een drone, maar weten niet dat je eens in de zoveel tijd een motor of propeller moet vervangen. Daarbij verwachten zij vaak dat de betreffende winkels het maar oplossen. Ik heb ook veel van die negatieve reacties gelezen en het gaat vooral over service verlenen en reparaties

lleijgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 Feb 2017, 09:44

Re: Wat is er aan de hand in droneland??

04 Mar 2017, 22:30

Bedankt voor het antwoord, dat er idioot lastige klanten rondvliegen zal zeker zo zijn.
Intussen is het wel zo dat ik nu als ervaringsdeskundige kan spreken en nu weet dat er een flinke kern van waarheid zit in wat de reviews melden.
Niet altijd, bij TopRc ben ik wel enorm goed geholpen en heb vandaag heerlijk en nog wat onbeholpen gevlogen met mijn Xiro.

Nogmaals bedankt.

dickveer10
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 Feb 2018, 19:58

Re: Wat is er aan de hand in droneland??

27 Feb 2018, 20:26

Als ik problemen heb met mijn Phantom 3 pro ga ik naar droneland. Word er netjes geholpen en anders lossen ze het netjes op.
Maar ook hier zullen mensen negatieve belevingen meegemaakt hebben. Niets is perfect!

gklein6
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 Mar 2016, 21:55

Re: Wat is er aan de hand in droneland??

14 Mar 2018, 19:48

Hallo Mitch

Plaats jij altijd een review als je wat gekocht hebt en het is goed en goed verlopen?
Ik niet !!
Reviews zijn meestal slechte ervaringen , maar als iedereen ook een goed ervaring zou plaatsen dan zal je zien dat de slechte in het niet vallen.
Reviews is zo persoonlijk.

luc
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 Mar 2018, 20:39

Re: Wat is er aan de hand in droneland??

24 Mar 2018, 20:49

Ik ben het eens met de vorige poster: je plaatst niet altijd online iets, wanneer alles on orde was. Echter bij deze winkel, Toemen, is een waarschuwing wel op zijn plek.

In de winkel wordt je niet fijn behandeld, maar omdat ze adverteren met een eigen werkplaats en een groot aanbod hebben, heb ik er toch wat gekocht. Als er dan iets mis is, ben ik tenminste aan het goede adres, zelfs al zijn ze onvriendelijk. Nou, niet dus.

De camera van mijn quadcopter ging vrijwel direct kapot, was een kleine reparatie (hooguit een half uur: ik zou het zelf gedaan hebben, maar ik had garantie). Telkens wanneer ik belde, was er geen nieuws, of was de juiste persoon niet aanwezig, of weet ik veel wat. E-mails, telefoontjes, enz. Na drie maanden (ze zeiden 2 weken, nadat ze me uitgebreid hadden gewaarschuwd over hun uurtarief indien het geen garantiegeval bleek) heb ik gezegd "hou het ding maar, ik wil mijn geld terug". Daar gingen ze mee akkoord, waarschijnlijk omdat ik het ondertekend per post had opgestuurd. Fijn! Maar toen begon het opnieuw: het geld werd maar niet teruggestort.

Uiteindelijk heb ik ze na 6 maanden (sinds afgifte bij garantie) een laatste termijn gegeven van 14 dagen, en heb ik daarin genoemd wat de incassokosten, griffiekosten en deurwaarderskosten gingen worden als ze niet voor de genoemde datum betaalden. Toen heb ik nog een herinnering gestuurd met daarin "u heeft nog 4 dagen over", en TOEN PAS kregen ze eindelijk door dat ik voet bij stuk ging houden en het tijd was voor actie. Totaal heb ik hier ruim een half jaar stress van gehad, want het was voor mij een behoorlijk bedrag, en wat kun je als student juridisch tegen een bedrijf beginnen?

Dit is de eerste keer dat ik online rondga om over een bedrijf te klagen. Foutjes kunnen gebeuren, maar als ik ook de andere reviews zo lees... dit is geen los geval. Ook bij google maps zie ik meerdere personen die, net als ik, met rechtszaken hebben moeten dreigen voor er iets gebeurde. Dat is geen slechte service, maar oplichterij. Dat Toemen nog bestaat, snap ik niks van. Blijkbaar gaan een aantal orders wel goed en komen die mensen niet terug voor garantie (meestal ben je toch zelf ergens tegenaan gevlogen, dus dat is wel begrijpelijk).

Terug naar “Café”

[message]

Close