[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Café / Voor welke ongewenste / criminele doeleinden kan een UAV worden gebruikt?
biejie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Nov 2016, 11:46
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Voor welke ongewenste / criminele doeleinden kan een UAV worden gebruikt?

09 Nov 2016, 10:26

In het voorstel topic heb ik kort aangegeven dat ik opzoek ben naar jullie visie en mening.
Voor mijn afstudeeronderzoek probeer ik overzichtelijk te maken welke ongewenste en criminele doeleinden er zijn waarvoor een UAV kan worden gebruikt. Op het internet zijn een hoop artikelen te vinden over het smokkelen van drugs en het gebruik door inbrekers etc.

Ik ben benieuwd wat jullie creatieve geest allemaal kan bedenken. Mijn vraag aan jullie: als jullie kwaad in de zin hadden / crimineel zouden zijn / of de anderszins de politie dwars willen zitten, hoe zouden jullie dan je UAV gebruiken?

Ben benieuwd naar alle reacties.

Groetjes, BJ

robbakker7812
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 Nov 2016, 12:31
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Voor welke ongewenste / criminele doeleinden kan een UAV worden gebruikt?

16 Nov 2016, 15:18

Op afstand bekijken van een locatie. Om bijvoorbeeld een verkenning te doen op een object.

Het meenemen van een explosive lading boven een menigte/bekend persoon/kenmerkende locatie.

Het afleiden van politie/doelwit

Het hinderen van de hulpdiensten (traumaheli)

Denk dat je nog wel even door kan gaan.....

naertpascal
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 Jul 2017, 21:09
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Voor welke ongewenste / criminele doeleinden kan een UAV worden gebruikt?

31 Jul 2017, 17:40

Ikzelf ben inspecteur van politie in België. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt en kan ik mij ook geen voorval bedenken, maar ik ben er vast van overtuigd dat Drones voor heel veel criminele doeleinden kan gebruikt worden. Ik ben echter ook de mening toegedaan dat de Drone voor het gebruik bij de politie nog veel meer voordelen kan opleveren. Ik hoop de opleiding tot drone-piloot voor mijn zone binnenkort te mogen volgen. Daaromtrent moet er echter jammer genoeg wat gelobbyd worden. Daar ben ik dan ook volop mee bezig.

Voor elk nadeel van de drone (bij gebruik door criminelen) kan er ook een pro genoemd worden en zelfs meer.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Café”

[message]

Close