[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Beginners / Hoe te starten met Real Drone Simulator
vrolijkerentmeester
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 Mei 2021, 19:22
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Hoe te starten met Real Drone Simulator

30 Mei 2021, 19:48

Ik begin net met het leren te vliegen met een drone. Vooralsnog heb ik alleen een radio gekocht. Het is de LiteRadio2 SE van BETAFPV. Deze heb ik aangesloten op mijn laptop om simulatievluchten te doen om daarmee het vliegen met een drone te leren. Ik heb daarvoor het programma Real Drone Simulator gedownload.
Het lukt me om de drone in een bepaalde setting te starten, maar besturen gaat niet goed. Allereerst reageert in de calibreer settings mijn Linker joystick in beeld, als ik de rechter joystick beweeg en omgekeerd. Het zit dus gespiegeld. Mijn vraag is hoe kan ik mijn linker joystick op de radio gelijk laten bewegen met de online radio in het Real Drone Simulator programma in het calibreer programma?

Met mijn Linker joystick kan ik de drone naar voren en naar achter sturen. Door de stick van me af te duwen komt de drone naar me toe en door de stick naar links te bewegen, gaat de drone naar Rechts en omgekeerd. Hoort dit zo te zijn? Lijkt me makkelijker als ik stick naar Links beweeg, dat de drone ook naar links beweegt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Voor de rest vliegt de drone steeds op zijn kop en kan ik de drone niet laten opstijgen en blijft hij laag bij de grond.
Het is mij niet duidelijk wat de rechter joystick met de drone kan: enerzijds gaat hij rondtollen of flipt hij op zijn kop. Is dit de bedoeling?

Ik snap helemaal niets van het calibreer programma om de radio via Real Drone simulator te calibreren. Is er een instructie ergens op internet te vinden hoe je dat voor de eerst doet?

Wie o Wie kan mij op weg helpen?

met vriendelijke groet,
Niko Hartz

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Beginners”

[message]

Close