[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Flight Controllers / FC Race 32 van Holybro connect niet meer
brrutte0
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Feb 2018, 15:49
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

FC Race 32 van Holybro connect niet meer

28 Feb 2018, 16:21

Ik ben een student die eigenlijk vrij weinig weet van het monteren van drones. Na het monteren van mijn nieuwe FC (een race 32 F303) hebben ik en mijn mede studenten een probleem gevonden waar wij eigenlijk geen raad mee weten, de FC sluit niet meer aan op het cleanflight programma van de drone waar het eerst wel vlekkeloos mee samenwerkte.

Het probleem deed zich voor nadat wij alle onderdelen aan elkaar gesoldeerd hadden (waarbij wij de power draad van de FC zo hebben doorgeknipt zodat de rode draad naar de 5v op de PDB werd verbonden en een van de zwarte draden met de GRD). Dit werkte eerst wel alleen kregen wij geen signaal van het programma dat de accu aangesloten was echter brandde er wel een rood indicatielichtje op de PDB om aan te geven dat stroom aangesloten was en de gebruikelijke multicolor LED's van de FC om te laten merken dat deze aangesloten was op de computer.
Hierna hebben wij verschillende dingen geprobeerd om de stroom te laten werken.
Echter na een aantal van deze probeersels zoals:
- In plaats van de stroom van de PDB naar de FC op de 5v op de 12v te solderen.
- Een BEC direct op batterij aansluiten en deze direct op een can de VCC pinnen aangesloten (voor 5v stroom)
Hierna connect de FC niet meer met het programma. Hij word wel nog prima herkend en word bijvoorbeeld niet herkend door een ander flight controler programma (dat van betaflight) en wel door cleanflight.

Kan iemand licht werpen op dit mysterie?

Alvast dank: een hopeloze groep studenten.

Onze onderdelen zijn:
Fc: race 32 F303
PDB: Matek PDB-XT60 w / BEC (5V en 12V)
ESC's: DYS XSC 20amp Mini BLHeliS w/OneShot142 Multi-Rotor ESC (Solder version)
Accu: MultiStar Racer Series 1600mAh 3S 40C Multi-Rotor LiPo Pack
Reciever: TGY-i4X (4.0-8.4v) van Turnigy

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Flight Controllers”

[message]

Close