[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Aircraft / Alternatieve frames
shythephotoguy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 Mar 2016, 13:16
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Alternatieve frames

31 Mar 2016, 20:59

De frames van race drones of quadracers zijn vaak te koop in de vorm van glasvezel plaatmateriaal of het duurdere Carbonfiber. Maarik heb nog weinig andere mogelijkheden voorbij zien komen.

Nu heb ik het idee om met aramide vezels, een mal en een soort van lichtgewicht hars (moet ik mij nog in verdiepen) om een frame te persen/maken.

Daarbij zie ik vaak dat veel raceframes uit meerdere losse onderdelen bestaan en niet altijd Super gestroomlijnd zijn. Rigiditeit van een frame lijkt mij veel invloed hebben op de besturing van een race drone. Daarom dacht ik aan een soort van unibody met gestroomlijnde eigenschappen waardoor het frame responsiever en sneller kan zijn.

Misschien levert is dit idee qua prestaties niet erg veel op maar met wat input zou ik graag toch willen experimenteren. Ik ben daarom benieuwd wat jullie er van denken en of er nog meer ideeën zijn over alternatieve frames (vorm & materiaal)

Ps. Lijkt me ook Tof om een houten quadcopter te bouwen (alla Leonardo daVinci)

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Aircraft”

[message]

Close