[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Aircraft / Kalibreren van drone
marc030
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 Mar 2016, 22:59
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Kalibreren van drone

12 Mar 2016, 21:38

Ik heb een vraagje over kalibreren, ik kan daar eigenlijk niet veel op jullie site van terugvinden. Ik ben van plan een drone te kopen maar ik lees dat je een drone bij aankoop zou moeten kalibreren. Is dit zo? Moet dit alleen bij aankoop of bij iedere vlucht? Wat doe je precies tijdens kalibreren?

bram
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 Mar 2016, 18:13
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Kalibreren van drone

16 Mar 2016, 19:37

Normaal heeft dit te maken met de gps en het kompas.

Kalibreren moet je doen om de satellieten correct te laten verbinden met je drone en zo te weten in welke positie deze hangt om de self-leveling van de drone te behouden. Door de gps en het kompas kan de drone/sateliet weten waar hij hangt, in welke positie hij hangt en daardoor bijsturen in gps vlieg mode. Zo hoeft de piloot zo weinig mogelijk bij te sturen om de drone te laten hangen waar hij is, om foto's van een bepaald onderwerp te nemen.

Normaal gezien doe je dit op dezelfde locatie maar 1 keer, tenzij er hevige metalen objecten bijgeweest zijn en zo het kompas ontregeld heeft. Kalibreren duurt 1 minuut en bestaat enkel uit het ronddraaien van de drone in bepaalde richtingen, volgens de voorschiften van de app of de handleiding.

Het is niet hetzelfde als trimmen, wat bestaat uit bepaalde sticks op de controller bijtrimmen als deze in neutrale positie niet overeenkomen met een neutrale drone beweging. ( Als hij teveel naar links vliegt in neutrale stickstand, ga je die stick rechts bijtrimmen tot hij stilhangt )

Hopelijk heb je hier wat mee :D

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Aircraft”

[message]

Close