[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Nederland / Mag er nu binnen de bebouwde kom wel of niet gevlogen worden in Nederland
frvaneek
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Jun 2017, 15:27
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Mag er nu binnen de bebouwde kom wel of niet gevlogen worden in Nederland

25 Aug 2017, 13:05

Hoi

Ik ben een beginnende drone vlieger en puur als hobby, geen commerciele bedoelingen. Ik wil natuurlijk wel graag aan de regels houden, want ik vind het wel belangrijk dat het mogelijk blijft om met drones te vliegen. Ik heb al eens eerdere personen gezien die zich helaas niet aan de regels houden en het mogelijk verknallen die het voor ons allemaal. Dat zal zonde zijn, want het is leuk om te doen.

Ik heb al heel veel gezocht (ook op dit forum) en het staat ook nergens op de beschikbaar opsommingen van regels (behalve unive), maar mag je nu of niet vliegen binnen de bebouwde kom met natuurlijk in achtneming van geen wegen, geen bebouwing, geen menigte, privacy en geen andere personen lastig vallen etc. Ik las wel ergens dat je minimaal 50 meter overal vandaan moet blijven. Mag je in de achtertuin vliegen als de buren er geen last van hebben. In Belgie mag je dan tot 10 meter hoog.

Ik vraag dit namelijk omdat ik dichtbij mijn huis een mooi groot park heb en verder op ook een heel groot weiland, dit valt net op de rand van de bebouwde kom. Het weiland is wel 8 voetbalvelden groot en soms lopen er wel dieren. In het park staan wel een paar kleine gebouwen, maar dat is een mooie vijver en begroeiing. En zoals bij een voetbalveld, maar je daar met je drone vliegen als er niemand is? Daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op gezien en mogelijk kunnen jullie dit vertellen en weet bijvoorbeeld de politie dit ook. Alvast bedankt.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Nederland”

[message]

Close