[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Nederland / Vergunning nodig voor plaatsing beelden?
teun17
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 Mei 2017, 14:02
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Vergunning nodig voor plaatsing beelden?

30 Mei 2017, 14:38

Beste droners,

Een tijdje geleden heb ik de DJI Phantom 4 privé aangeschaft.
Nu heb ik de afgelopen tijd wat mooie beelden gemaakt van de natuur. Uiteraard houd ik mij aan de regelgeving, vlieg ik met goed boerenverstand en zorg ik dat de drone altijd in mijn zichtveld blijft.

Nu ik de beelden gemonteerd heb, en op mijn Facebook pagina had gezet vroegen mensen bij mij uit de straat of ze de beelden mochten gebruiken voor de website en social media kanalen van hun bedrijf. Dit betreft een vakantiepark, de beelden willen ze gebruiken om te laten zien aan gasten en niet om direct geld mee te verdienen.

Echter heerst er nu onduidelijkheid over het nodig hebben van een vergunning. De drone is prive aangeschaft, ik vlieg in mijn eigen tijd en heb verder niks te maken met het bedrijf. Mogen zij de beelden zomaar gebruiken voor hun social media kanalen en website of moeten zijn dan ook aan bepaalde regelgeving voldoen?

En wat als ik mijn filmpjes op YouTube plaats en een bedrijf deelt dit via de kanalen (dit is namelijk al een keer gebeurd). Is er dan ook een vergunning nodig?

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven. Bij voorbaat dank.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Nederland”

[message]

Close