[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Nederland / Univé regels voor Drones.
acbouwmans
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 Apr 2016, 10:08
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Univé regels voor Drones.

06 Mei 2016, 15:59

Gaarne jullie commentaar, volgens mij kloppen er een aantal dingen niet.
Bijvoorbeeld: volgens EU regels dat Drone "ge-Chipped" moet zijn en verboden binnen de bebouwde kom vliegen.

Drones: nieuwe regels en verzekering
21 april 2016Column0 Comments
Steeds meer mensen gebruiken drones. Drones ‘for fun’ maar ook steeds meer bedrijven zien de vele gebruiksmogelijkheden van drones. Sommigen voorspellen zelfs dat de persoonlijke smartdrone over vijf jaar net zo gewoon is als een smartphone. Kortom de drone lijkt geen hype, maar een ‘flying hero’ met ongekende mogelijkheden. Drones brengen ook risico’s met zich mee. Daarom gelden er wel regels voor het gebruik van drones. Ook als u zich aan de regels houdt kan er iets misgaan, waardoor anderen schade oplopen. Daarom is het goed voordat u gaat vliegen met uw drone, te checken of uw verzekering hiervoor dekking geeft.

Vliegregels voor drones
Per 1 juli 2015 gelden in Nederland nieuwe regels voor het vliegen met drones. Recreatief gebruik van drones is toegestaan tot 120 meter hoogte en alleen bij daglicht en buiten de bebouwde kom. Vliegen met drones voor zakelijk gebruik is toegestaan indien de operator beschikt over het RPAS (Remotely Piloted Air Systems) operator certificate. Een ontheffing per vlucht is niet meer nodig. De operator moet wel beschikken over een brevet en een goedgekeurde manual. De drone moet bovendien aan bepaalde luchtwaardigheidscriteria te voldoen. Meer details over de nieuwe regels zijn te vinden op vliegjedroneveilig.nl.

Drones en verzekeringen
Het Europees Parlement heeft onlangs besloten dat elke drone voorzien moet zijn van een chip met de gegevens van de eigenaar, zodat die valt te achterhalen bij schade of een ongeval. Beroepsmatig gebruik van de drone is standaard uitgesloten van de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Recreatief of privé gebruik wordt veelal wel gedekt op een particuliere aansprakelijkheidsverzekering, mits de drone niet zwaarder is dan 20 tot 25 kilo. Er zijn ook al specifieke drone verzekeringen die de aansprakelijkheid, het casco en het vervoer verzekeren.

Check altijd bij uw verzekeraar of adviseur of uw verzekering inderdaad dekking biedt voor drones.

Henk de Zwaan, propositiemanager zakelijk

blinkin
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 Mar 2016, 09:02
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Univé regels voor Drones.

08 Mei 2016, 10:03

Het chippen weet ik niet zeker maar ik dacht dat het een voorstel of leidraad is. In Nederland is dit zover ik weet nog niet van toepassing, in ieder geval niet voor drones onder de 1 kilo.
De bebouwde kom heb ik al eerder gezien maar ik begreep dat dit meer te maken had met de afstand tot bebouwing. Iets van 150 meter is de richtlijn en commerciële drone vluchten zijn verplicht om deze afstand aan te houden.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Nederland”

[message]

Close