[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Nederland / EHR zone
blinkin
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 Mar 2016, 09:02
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

EHR zone

21 Apr 2016, 09:30

Hallo allen,

Ik probeer al enkele weken begrijpbare informatie te vinden over luchtruim restricties. Ik woon in de buurt van een EHR (restricted) zone volgens de kaart en probeer wegwijs te worden van de regels van een dergelijke zone.
Ik begrijp dat je Controle zones hebt waar niet gevlogen mag worden omdat deze met vliegvelden te maken hebben. Ook snap ik dat er EHP (prohibited) zones zijn waar je simpelweg niet mag vliegen. En de EHD (danger) zones spreken ook voor zich. Alleen de restricted zones zijn ontzettend onduidelijk. Het betekent dat je er beperkt mag vliegen... dan weet je dus nog niks. Je schijnt de inhoud en actualiteit via de NOTAM-service te kunnen bekijken als je je via een van de beschikbare systemen hiervoor aangemeld hebt. Daar kom ik niet uit in de zin van dat het mij wel heel erg luchtvaart-technisch wordt.

Op hobby fora lees ik stukken waar staat dat er alleen beperkte luchtvaart mogelijk is in een EHR zone wanneer deze actief is (aangemeld bij controle toren ofzo??) en dat er vrij gevlogen mag worden wanneer deze niet actief is. Bijvoorbeeld op Texel heb je een dergelijk zone waar militaire oefeningen zijn op bepaalde dagen (is tevens een laag vlieg gebied) en dan is die zone actief, op de andere dagen schijn je er als hobbyist wel te mogen vliegen omdat de zone dan niet meer actief is.
Maar er zijn ook weer andere hobby fora die stellen dat er nooit gevlogen mag worden in een EHR zone ongeacht actief of niet. Men spreekt elkaar dus tegen en het blijft vaag wat je moet doen om er wel te mogen vliegen.

Iemand met kennis die dit wil toelichten?
Ik weet dat er zowel amateur hobbyisten als zeer gevorderden hobbyisten momenteel in de EHR zone in mijn omgeving met o.a. drones vliegen. Maar ik heb ook een donker bruin vermoeden dat ik een van de weinige ben die zich in de luchtruim regels verdiept, dus vandaar mijn vraag.

hereandbeyond
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 Jun 2016, 19:00
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: EHR zone

27 Jun 2016, 19:04

Hallo.

Zelfde vraag voor mij.. ehr 52.
Hobieist en proffesional verboden. Maar dan staat er weer onder, burgervluxhten wel toegestaan buiten, bla bla, werkweek zegmaar.
Mag je hier nou wel of niet vliegen in de weekend??

Mvg!

ddv_7erk2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 Jan 2018, 21:51
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: EHR zone

04 Jan 2018, 23:08

Regels kunnen per EHR verschillen. Het best is om naar de broninformatie te gaan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0039451/2017-04-14

Je vindt dan per gebied wat de regels zijn. Voor de EHR 52(RPAS) geldt dus dat voor elk gebruik een NOTAM gepubliceerd moet worden. Als er geen NOTAM is afgegeven voor een bepaalde periode, is gebruik door de burgerluchtvaart (inclusief RPAS/Drones) dus vrij en mag je met je drone vliegen. Wel even rekening houden met de naastgelegen kazerne; die valt er niet onder!
Voor NOTAMS is dit een handige link: http://notaminfo.com/netherlandsmap

Als je nu naar de omgeving van de EHR 52 gaat dan zie je dat er nu (4-1-2018) een NOTAM geldig is voor de periode 8 t/m 12 januari. Er geldt dan een verbod vanaf grondniveau (GND) tot 600 feet AMSL (dus zeg maar ca. 200 meter boven de grond) van 08:00 lokale tijd op de 8e, tot 16:30 op de 12e. Het schedule is volgens mij niet meer dan een aanwijzing over de gebruikstijden maar onderbreekt het verbod niet.

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Nederland”

[message]

Close