[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Accu's / opslaan lipo batterij controller
wernermees
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 Sep 2017, 20:06
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

opslaan lipo batterij controller

28 Sep 2017, 20:22

Iedereen weet wel dat er regel bestaan voor het opslaan van lipo batterijen.
De batterij van de drone kun je zodanig leegvliegen dat ze de juiste opslagcapiciteit bezit maar wat met de controller.
Ik heb een xiro xplorer drone en de controller daarvan heeft een ingebouwde lipo batterij,deze is niet zo snel opgebruikt en gaat dus heel lang mee, als ik nu een tijdje niet vlieg dan ligt de controller ook stil met soms een bijna volle batterij. Hoe dien jullie dat?
Volgens sommigen kan het geen kwaad omdat dit een lippo batterij is met laag vermogen en daar speelt het niet zo een rol hoe je die weglegt, is dit waar?
Alvast bedankt

wernermees
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 Sep 2017, 20:06
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: opslaan lipo batterij controller

21 Feb 2018, 17:35

klein vraagje over de batterijen die nu aan het overwinteren zijn en die nu plus minus 30% geladen of ontladen zijn. Die batterijen nu 4 tot 5 maand laten liggen is toch ook net goed denk ik dus wil ik die batterijen wel eens opladen en ontladen maar om nu elke keer te gaan vliegen vind ik het buiten toch soms te nat en soms te koud en de propellers verwijderen en zomaar laten draaien vind ik ook niks.
Ik heb een voltcraft B6 ac/dc lader en ontlader welke ik gebruik voor de accu's van mijn rc buggy, zou ik deze ook niet kunnen gebruiken om de accu van de xiro drone te ontladen of zit er in die accu elektronica waardoor dit niet gaat of ik mischien zelfs de accu beschadig.
Zijn er hier die daar wat meer over weten
Alvast bedankt

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Accu's”

[message]

Close