[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 594: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 650: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Drones.nl - Nieuws en video's over drones, multicopters, UAV en quadcopters
Home / Forum / Remote Controllers / kan je alles combineren
berul1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 Mar 2016, 11:23
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

kan je alles combineren

13 Mar 2016, 17:11

Hallo
Ik wil graag een drone bouwen maar had een vraag over het besturing maakt het wat uit welke afstandbediening en het moederbord je gebruikt want je hebt zoveel verschillende onderdelen wat je kan kopen maar gaat dat werken is natuurlijk de vraag :D tot aan de moederbord en bouwen heb ik het kunnen volgen en begrijpen maar hoe ik de afstandbediening en de moederbord moet samen stellen is me vraag :?: :D

jckaatee
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 Mar 2016, 12:58
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: kan je alles combineren

15 Mar 2016, 23:04

Wat bedoel je met moederbord?

Een afstandsbediening (radio) is onderdeel 1. Daarbij koop je een transmitter module die in de radio gaat. Op je drone komt dan de receiver. Die laatste sluit je aan op je flight controller.

Dus antwoord op je vraag, je kunt niet zomaar alles combineren.

Als een specifieker advies wil dan hoor ik graag meer details van wat je doelstellingen zijn.

nickrius
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 Mar 2016, 17:16
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Zender en flight controller

25 Mar 2016, 16:40

Hoi,

als je voor het eerst een drone bouwt, ga ik er maar even vanuit dat je geen zender thuis hebt liggen.
Je kunt verschillende zenders kopen, van merken als Futaba, Spectrum, Flysky etc. Al deze merken hebben een pakket dat je als een 'beginnerskit' zou kunnen beschouwen, met daarin zowel de zender en (meestal) 1 ontvanger. Als je vervolgens meer drones gaat bouwen, hoef je alleen maar ontvangers bij te kopen (als je zender meerdere modellen kan opslaan in ieder geval).

Met het moederbord bedoel je waarschijnlijk de flight controller (het 'brein' van de drone). Afhankelijk van welke FC je kiest (CC3D, APM, Naze32, F3, DJI, ga zo maar door) moet je opletten dat deze flight controller de connecties van je ontvanger kan aannemen. Dus bijvoorbeeld: een Pixhawk FC kan een PPM signaal (via 3 draadjes, zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-position_modulation) als input gebruiken, terwijl een APM zowel PPM als PWM (een kabel per kanaal, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation) kan gebruiken. Zorg er dus voor dat je een zender (en ontvanger) koopt die aansluit bij de flight controller die je graag wil.

Hopelijk heb je wat aan deze info en als je meer vragen hebt, schroom niet ze te stellen!

bram
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 Mar 2016, 18:13
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: kan je alles combineren

28 Mar 2016, 22:46

Een zender en ontvanger hoort meestal samen en heeft een ' taal ' die ze spreken.
Niet elke zender en ontvanger spreken dezelfde 'taal' .... Integendeel, er zijn heel veel soorten algoritmes en code's fabrikanten gebruiken. En dan nog maar te zwijgen van de flight controller zoals Nickrius al aangaf ...
Dus ... NEEN ! Niet alles is compatibel. LET dus zeer goed op !

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Remote Controllers”

[message]

Close